fredag 29 mars 2013

Långfredagens kväll

Hej igen !

Lång fredagens kväll, och jag sitter och funderar på den senaste en och en halv vecka. Har vart väldigt trött ett tag. Det har vart mycket på jobbet, och mycket hemma.

Förra helgen så firade vi min syster Lottas äldsta son Benjamin som fyllde 5 år. Han fick av sina föräldrar en timmervagn med tillhörande kran som kopplas till hans tramptraktor. Han har sedan dess nästa bott ute på altanen, och leker med denna. Om man frågar var han gör, så "jobbar" han. Men han fick även lite andra presenter, och utav mig och Tobias fick han en skogsmaskin med timmervagn för att inne.

Två dagar senare fyllde pappa 60 år. Han ville inte ha något kalas, utan undanbad sig med en annons i tidningen. På dagen så var mamma, pappa, jag, Lotta, Erik, Benjamin och Filip på Klitterbadet och badade från klockan tio till halv två. Jag badade visserligen inte, men satt och slappade, och tittade på. Vi hade även lite mat med oss som vi åt. Efter vi badat klart så åkte mamma och jag hem, och hämtade exotisk planka som mamma beställt på Ica Lugnet och tårtan som hon bakat. Vi plockade även upp Tobias som inte vart med på Klitterbadet, utan suttit skrivit det sista på sin magisteruppsats. Sedan åkte vi ner till Okome, dit Anders, Linda, Isabel och Adam även kom. De kunde inte vara med på Klitterbadet. Vi åt av den exotiska plankan, den var god. Sedan blev det mockatårta som mamma bakat. Sedan hjälptes Anders och Erik åt att hämta pappas present i källaren. När de sen kom upp med den, och pappa skulle öppna den, så fick han hjälp av Isabel, Benjamin, Filip och Adam. Han fick en stor fin ny grill. Runt halv åtta på kvällen var alla trötta efter kalasandet, och vi åkte hemåt. Tror alla var nöjda och glada.

I veckan har jag bara försökt ta det lugnt och vila, eftersom jag inte vart i toppform det sista. I tisdags vart det möte på vuxenpsykmottagningen, men jag tyckte inte det var så givande, mer än att vi var överens om att jag var sämre igen. Kanske därför jag mest vill sova, men i mitt fall är det ju så svårt och säga vad som är fysiskt eller psykiskt. Efter mötet så åkte jag och mamma ner till Telia i stan. Mitt mobil-abbonemang hade gått ut. Och eftersom jag aldrig kommit överens med min senaste mobil, en Sony Ericsson Xperia X-ray så hade jag tittat lite på Anders Iphone 5. Besöket på Telia slutade med att jag nu har en ny mobil, en Iphone 5. Tecknade ett nytt abbonemang som var mycket bättre än mitt gamla, och bara tio kronor dyrare i månaden samt att jag fick köpa mobilen för 499 kronor. Resten av dagen ägnades åt att lära känna min nya mobil. Åkte också en sväng om Okome för att hälsa på Lotta och hennes familj. På vägen hem så körde jag om Tvååker och Anders. Där hjälpte Anders mig att få igång Iphone:en

I onsdags så var mamma och jag uppe en kortis på GeKås i Ullared. Skulle köpa ett skal till min Iphone 5. Och visst, de hade många, men inget jag fastnade för. Ändå kostade besöket där 1500 kronor. Köpte födelsedagspresent till Adam, x antal linnen, en baddräkt, en t-shirt, en tunika och en stickad tröja, en cd-skiva, ljuslyktor och lite annat. Innan vi åkte hem så åt vi buffe på Rose Garden, en kinaresturang i Handelshuset. Sen när vi kom hem, så vilade jag. På kvällen kom Tobias en sväng. Han var trött, då han under dagen vart i Borås, och lagt upp och försvarat sin magisteruppsats samt opponerat på en C-uppsats, på högskolan. Men han hade klarat sig, och ska bara rätta till småsaker i den. Tobias hjälpte även mig att beställa ett skal och ett fodral till Iphone:en på nätet. Nu matchar snart både mobilen och I-paden varandra. :)

Igår var jag inne i stan, och uppe på jobbet och lämnade in sjukintyget, rättade till tider i flex-klockan och kollade mejlen som hastigast. Var ett mejl som var intressant, och det var hur klasserna ska se ut till hösten, och vilka lärare som ska vara i vilka klasser. Var också inne och sa hej på påskdiscot, där de flesta av eleverna och personalen befann sig. Mötte också påskkärringen och påskharen och fick lite godis. Träffade också Linn som vart vikarie hos oss fram till julas, och som sedan vart skidlärare. Nu var hon hemma och vände, och ska nästa vecka åka till Australien i nio månader som au pair. Fick pratat lite med henne och sagt hej då. Pratade även lite med Lena och Lisbeth på kontoret.
Efter jobbet, så åkte jag och tankade bilen. Sedan ner till stan och köpte en sallad på Stantons. Skulle också köpa blommor till Tobias. Tänkte köpt dem på torget, men gick istället till La Fleur. Där kollade jag vad det kostade med blomsterbud, och det var inte så dyrt som jag trodde. Så jag såg ut en bukett, och betalade. Sedan budades den upp till Tobias på jobbet. Sedan åkte jag till Marie, och åt salladen med henne, och pratade lite.

Sedan igår kväll så städade jag, och Tobias var här en sväng. Men jag var trött, och han åkte hem vid nio. Idag har jag vart och handlat åt mamma samt att jag var en sväng hos Anders. Men han jobbade så det var Linda, Isabel och Adam som var hemma. Lite konstigt, för påskharen hade lagt en chokladkanin och en tablettask i varje ficka på min jacka. :)
Sen idag hade jag tänkt gå en lång runda med Molly, men det var väldigt kallt och snöade lite. Istället legat i soffan, och tittat på tv och hängt framför datorn.

Hoppas på en fortsatt lugn påskhelg :)

Glad Påsk till Er Alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar